joi, august 21, 2008

Heavy-heavy metal: Ion Iliescu face abuz de ghilimele

Încep să adun în arhivă.

Astăzi îl avem sub lupa Agenţiei pentru Monitorizarea Abuzului de Ghilimele pe nimeni altul decît Ion Iliescu. Trecem cu vederea, poate prea uşor, o virgulă între subiect şi predicat (Bancul pe care l-ati prezentat, nu e rau !), fiindcă n-avem resursele necesare pentru a monitoriza aşa ceva. Trecem direct la:

Olimpiada de la Beijing ne-a oferit noi satisfactii, dar si dezamagiri. Regret, mai ales „insuccesul” fetelor de la canotaj la 8+1, desi raman redutabile, ca si cel al handbalistelor in meciul cu echipa Norvegiei .

Ce-o fi oare "insuccesul"? un succes ruşinos? un insucces glorios? ceva aşa şi aşa? haideţi să ne informăm.

In schimb, mi-a produs o mare satisfactie succesul Cristinei Dita -Tomescu ( implicit al sotului, antrenorul Tomescu) la proba „regina” a atletismului – maraton 42,195 Km.

aici, parcă înţelegem precauţiile lui Ion Iliescu în a rosti cu toată gura o titulatură monarhică.

“Sindromul de mare putere” actioneaza ca un “drog” si acesta nu este valabil doar pentru rusi.

cînd zice de sindrom, Ion Iliescu vrea să ne facă să credem că citează dintr-un volum fundamental de geopolitică. să-l credem? dar drogul nu e drog? ce e de fapt? o metaforă? ceva în genul "beţiei de putere"? sau "beţiei" de putere? cum e? "drogul" beţiei de "putere"? sau: "drogul beţiei" de putere? ori, mai bine, drogul beţiei "de" putere.

La final, Agenţia pentru Monitorizarea Abuzului de Puncte Puncte muşcă un pic curul singurilor şi dragilor anticari din Arad. Ceva din categoria "nu mă pot abţine". sau: nu mă pot "abţine". ba nu: mă "pot" abţine. Aşa.



Şi încă ceva. Un cîntec plin de cuvinte. Fără nici un fel de ghilimele. Deşi, în tot ce face John Darnielle poţi arunca liniştit cu ghilimele.

17 comentarii:

Anonim spunea...

Ce prost e. Dincolo de ghilimele: regretă insuccesul deşi fetele rămîn redutabile. Dacă se alegea praful de ele nu mai regreta, sau cum?
Am văzut zilele astea o ştire despre un sportiv român care a luat o medalie de bronz. În ştire nici vorbă să fie pomeniţi ocupanţii locurilor unu şi doi. Am senzaţia că, în mare, publicul e atent doar la succesele propriilor conaţionali. Olimpiada pare o întrecere de autişti.

catalin lazurca spunea...

Despre Olimpiada nu ma bag. N-am vazut nimic. Acum am auzit c-au luat bataie handbalistele "noastre" :) de la unguroaice.
Dacă nu te uiţi la televizor la JO 2008 se pune la boicot?

Hai România!

Anonim spunea...

Se leagă Olimpiada de brandul de ţară. Chinezii au senzaţia că dacă vor ocupa locul I la numărul de medalii cîştigate, fac rahatul praf.

Anonim spunea...

anticariat in arad?? tulai. de bucurie trec cu vederea pcte pcte

catalin lazurca spunea...

da, exista si are carti bune. pe punga nu se vede bine, dar e pe tribunul dobra, chiar inainte de intrarea in casa unde, cind a fost la arad, a locuit... :) franz kafka

are firma verde pe care scrie "ANTICARIAT"

Anonim spunea...

Olimpiada mi se pare o chestie monstruoasa, de-asta nu m-am uitat nici macar un minut la olimpiada.

"Harmalaie curata", de aceea ramin contrazis cind vad ca un om decent si de moda veche, precum Ion Iliescu, isi da cu parerea despre asemenea "largi manifestari populare".

neamtus spunea...

lazurca dar tu de ce nu te abtii sa pui puncte puncte dupa spunea.Scoate-le daca esti "tare"

catalin lazurca spunea...

Am decretat ca-i singura situatie in care-s permise.

Iar ghilimele, numai atunci cind iti dai numele cautare pe google

:)

Anonim spunea...

-uite eu nu am televizor si nu ma uit la olimpiada; se mai poate chema boicot?
-ce observ acum mai clar (ca citesc doar ziarele) e ca lumea vrea doar medalii; adica-i un fel de lacomie cretina, bazata pe transfer; tu nu faci nimic, stai in fotoliu si numeri punctele sportivilor "nationali; performanta in sine nu mai conteaza ptr public/comentatori, vezi, intrebarile ziaristilor: "doar o medalie de bronz?"; faptul ca baiatul ala a luat locul 5 la triplusalt mi se pare o mare perfomanta;
-ieri pe hotnews dupa ce romania a fost invinsa in a 3-a repriza de prelungiri la o diferenta de 2 goluri, titlul era: echipa noastra "a terminat intilnirea in genunchi";

catalin lazurca spunea...

eu AM televizor si nu ma uit la olimpiada

deci eu boicotez mai tare

si, lasa, ca nici daca iau medalia de aur, discursul de dupa nu e mai digerabil
incep cu sacrificiile, cu ambasador al imaginii, cu infrastructura, cu investitiile, cu programele si strategiile guvernamentale

Anonim spunea...

Azi după o finală de la caiac, doi sportivi au fost duşi cu salvarea la spital iar acum cîteva zile medicul lotului de gimanstică spunea, cu aerul că ar trebui să fim extaziaţi de asta, că se înşeală amarnic cei care cred că sportul de performanţă mai înseamnă sănătate.

Anonim spunea...

superveselie aici, dar iliescu cine e?

catalin lazurca spunea...

pai, ai putea fi chiar tu :)

Anonim spunea...

Raspunsul anticarilor muscati: http://parerea-mea.blogspot.com/2005/07/puncte-de-suspensie_23.html Poate luati si voi virusul suspensiilor.

catalin lazurca spunea...

parerea mea e ca, oricite puncte-puncte pui, nu pui si virgula intre subiect si predicat, ca-n blogul cu parerea mea :)

Anonim spunea...

Blogul cu pricina l-am gasit intamplator. Ma refeream la ce scrie despre "suspensii" :), cum scrie e problema lui.

Anonim spunea...

Catalin ,
Te rog da-mi si mie detalii cu privire la excursia in Albania. De mult vroiam sa ajung acolo , dar nu am gasit pe nimeni dornic ; in sfarsit am auzit ca cineva a ajuns acolo.
bogdan_taudor@yahoo.com